martes, 19 de agosto de 2008

Fart de la política Espanyola actual

Em presento com un ciutadà sorprès per l’augment espectacular de la demagògia a la política Espanyola actual.
Ja fa uns munt d’anys que no em sorprèn casi res del què pugui fer o, sobretot, dir el partit popular, però les meves alarmes personals han saltat últimament al donar-me compte de que el PSOE també s’ha apuntat a la mateixa tàctica.
Per un tema de simetria informativa m’agradaria explicar una mica el què més em preocupa de les polítiques actuals dels dos grans partits Espanyols.
La tàctica política que ha estat utilitzant el partit popular en els últims anys (amb uns resultats força bons) ha sigut la de repetir sistemàticament una sèrie de “dogmes” pràcticament sense fonament i sense entrar en cap moment en una discussió lògica.
En un primer moment va semblar que el PSOE seguia una tàctica bastant més pròpia de les esquerres com és la d’argumentar, però veient la poca eficàcia de la mateixa sembla que han optat per seguir el refrany de si no pots amb ells, uneix-t’hi.

Personalment, a mi i al meu cercle d’amistats cada cop ens desil·lusiona més aquesta forma de fer política en què qualsevol assumpte a discutir es converteix en una conversació de sords.

Per tant, des d’aquestes línies voldria reclamar a la societat que exigeixi als seus polítics una argumentació lògica per totes les decisions polítiques que es prenguin i que ens puguin afectar, i que rebutgin els polítics que només es dediquen a repetir sistemàticament els mateixos eslògans sense contingut.
Espero que aquesta carta ajudi a que els ciutadans que la llegeixin es tornin més crítics amb els polítics que els governen i exigeixin ser tractats com a persones racionals i intel·ligents i no com a un ramat d’animals sense intel·ligència, que és com ens tracten.

No hay comentarios: